Równiarka samojezdna HMK 600 MG została zaprojektowana z myślą o szerokim zakresie zastosowań, takich jak wyrównywanie terenu, kopanie, ukosowanie, kopanie rowów i odśnieżanie.
Maksymalna wytrzymałość i wydajność
Układ napędowy HMK 600 MG oferuje 8 biegów do przodu i 8 biegów do tyłu, umożliwiając precyzyjne manewrowanie za pomocą kierownicy lub joysticka. Prędkość maszyny można zmieniać przyciskiem FNR na joysticku (140 kW – 160 kW). Joysticki pozwalają także na precyzyjne sterowanie lemieszem. Komfort jazdy zwiększa automatyczna zmiana biegów i tempomat.
Silnik Mercedes o zmiennej mocy (187 – 214 KM), zgodny z normą emisji spalin Stage IIIA (Tier III), zapewnia niezawodność w trudnych warunkach pracy. Dzięki funkcji zmiennej mocy silnik osiąga wyższą wydajność i niższe zużycie paliwa. Hydrostatyczny wentylator chłodzący automatycznie dostosowuje prędkość do temperatury silnika, a jego odwrotny bieg umożliwia samoczyszczenie układu chłodzenia, co poprawia wydajność.
Układ hydrauliczny Centralny elektrohydrauliczny zawór zamkniętego obwodu zasilany pompą tłokową o zmiennym przepływie umożliwia łatwą regulację ciśnienia hydraulicznego. Funkcja wykrywania obciążenia dostosowuje przepływ hydrauliczny do wykonywanego zadania, co minimalizuje straty ciepła i mocy oraz poprawia efektywność maszyny.
Kabina Nowo zaprojektowana sześciokątna kabina HMK 600 MG zapewnia operatorowi szeroki kąt widzenia. 7-calowy wyświetlacz informacyjny TFT umożliwia wygodne sterowanie maszyną i monitorowanie danych operacyjnych. Na ekranie wyświetlany jest także obraz z kamery cofania, co ułatwia manewrowanie maszyną.
Struktura ramy o wysokiej wytrzymałości Rama HMK 600 MG została zaprojektowana na podstawie zaawansowanych symulacji komputerowych i testów terenowych, co gwarantuje jej długą żywotność i trwałość.
Platforma lemiesza i osprzęt HMK 600 MG doskonale sprawdza się w różnych zadaniach, takich jak wyrównywanie, mieszanie, profilowanie, kopanie i odśnieżanie. Standardowa długość lemiesza wynosi 3,7 metra, ale dostępne są także opcje 4,01 i 4,31 metra. System sprzęgła pochłania nagłe uderzenia ostrza, chroniąc je przed uszkodzeniami. Sprzęgła w systemie kołowym dodatkowo chronią ostrze przed przeciążeniami. HMK 600 MG jest także wyposażona w 2 akumulatory ostrza, które zwiększają jego wytrzymałość i zapewniają komfort obsługi poprzez pochłanianie nagłych pionowych wstrząsów.
Silnik |
Model Mercedes-Benz OM 936 LA |
Typ 935.915 / EU Stage V |
Liczba cylindrów 6 |
Pojemność skokowa 7700 cm3 |
Moc netto 214 KM – 242 KM (1460 – 180 kW) @2200 obr./min (VHP) |
Maksymalny moment obrotowy 1000 Nm @ (1200 – 1600 obr./min) |
Układ hydrauliczny |
Układ zamknięty centralnie |
Typ pompy Tłokowa o zmiennej pojemności skokowej |
Wydajność 187 l/min |
Maksymalne ciśnienie robocze 172 bar |
Oś przednia |
Oscylacja 15° w lewo lub w prawo (łącznie 30°) |
Pochylenie kół 20° w lewo lub w prawo (łącznie 40°) |
Prześwit 595 mm |
Opony |
Typ 14.00-24-16 PR (G-2) |
Wydajność |
1. bieg 4 km/h |
2. bieg 5,4 km/h |
3. bieg 8,2 km/h |
4. bieg 11,2 km/h |
5. bieg 16 km/h |
6. bieg 21,6 km/h |
7. bieg 32,9 km/h |
8. bieg 45,2 km/h |
Minimalny promień skrętu 6,9 m |
Wymiary |
Całkowita długość 11106 mm (z przednim lemieszem i tylnym zrywakiem) |
10188 mm (z przednim obciążnikiem i tylnym zrywakiem) |
8944 mm (bez żadnego osprzętu) |
Całkowita szerokość 2480 mm |
Całkowita wysokość 3400 mm |
Rozstaw kół 6250 mm |
Prześwit 380 mm |
Lemiesz |
Typ Stal odporna na zużycie, ze wzmocnieniem w postaci przekroju skrzynkowego z hydraulicznym przesuwem bocznym. |
Długość x Wysokość x Grubość 3710 mm x 610 mm x 19 mm |
Maksymalne podnoszenie ostrza nad podłoże 525 mm |
Kąt skrętu koła 360° |
Maksymalny kąt cięcia na brzegu 90° |
Kąt cięcia 39° – 85° |
Masa robocza |
Standardowa maszyna 18,875 kg |